Koncepcja pracy poradni wynika ściśle z przepisów prawa oświatowego, a także z wniosków płynących z systematycznie dokonywanej ewaluacji potrzeb naszych klientów. Wiodącym przesłaniem naszej pracy jest idea integralności, której centrum stanowi dziecko w kontekście całego środowiska, w którym żyje (rodzina, przedszkole, szkoła, grupa rówieśnicza). Zatem nasze oddziaływania skierowane są do: dzieci i młodzieży, rodziców, opiekunów prawnych, nauczycieli, pedagogów, innych osób i placówek pracujących na rzecz dzieci. Celem naszych oddziaływań jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia.
Działania w tym zakresie realizujemy poprzez: diagnozę (psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną), orzecznictwo, terapię (pedagogiczną, psychologiczną, logopedyczną, socjoterapię, psychoterapię), mediacje, poradnictwo, konsultacje, opiniowanie, prowadzenie grup wsparcia, działalność profilaktyczną i informacyjno-szkoleniową oraz interwencję kryzysową. Poradnia oferuje również szeroki zakres różnorodnych form pomocy psychologiczno–pedagogicznej dzieciom i młodzieży, ich rodzicom i nauczycielom, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania.
Równie ważnym aspektem naszych oddziaływań jest podmiotowość, odnosząca się zarówno do pracowników, jak i klientów naszej poradni. Oznacza ona możliwość realizowania przez pracowników własnych koncepcji i zamierzeń. Dzieje się to w oparciu o nieustannie wzbogacaną wiedzę, którą wykorzystujemy w celu zaspakajania stale monitorowanych potrzeb klientów. Zasadniczą płaszczyzną spotkań z klientami jest merytoryczny dialog prowadzony w atmosferze otwartości i życzliwości. Nasze działania charakteryzuje wysoki poziom profesjonalizmu, odpowiedzialności. W poradni dba się również o ochronę przetwarzania danych, z zachowaniem gwarancji należytego bezpieczeństwa i poufności powierzonych informacji.
Pracownicy poradni systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje. Poradnia pozyskuje środki pozabudżetowe, dzięki którym dysponuje bardzo dobrą bazą lokalową, a także wyposażeniem gabinetów odpowiednim do właściwego przebiegu procesu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Poradnia prowadzi szeroką współpracę ze środowiskiem lokalnym, instytucjami, placówkami oświatowymi i poza oświatowymi oraz organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz dzieci, rodziny i środowiska w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpracuje z uczelnią wyższą w zakresie realizowania praktyk studenckich, zapoznających ze specyfiką pracy placówki.
W celu zapoznania z naszą działalnością szerokiego grona potencjalnych klientów oraz pogłębiania ich świadomości i wiedzy dotyczącej możliwości korzystania z oferty poradni, wychodzimy z nią na zewnątrz poprzez: stronę internetową, wystąpienia w mediach, publikacje, organizowanie dni otwartych, ulotki, plakaty, spotkania w placówkach.
Wszystkie podejmowane działania, w które są zaangażowani pracownicy poradni mają na celu podnoszenie jakości pracy placówki.