preloader
Przejdź do głównej treści

al. Papieża Jana Pawła II nr 2 70-413 Szczecin

Czcionka:

Kontrast:

lupka BIP
lupka BIP

Pamięć

Prawidłowe działanie pamięci, zarówno krótko-, jak i długotrwałej, pełni istotną rolę w nabywaniu nowych wiadomości i korzystaniu z poprzednich doświadczeń. Sprzyja efektywnemu uczeniu się i łączy się z rozwojem emocjonalnym i społecznym.

Jak usprawniać procesy pamięci u dzieci?

  • powtarzanie wystukiwanego rytmu,
  • memory,
  • nauka na pamięć rymowanek, piosenek, wierszyków,
  • zapamiętywanie elementów obrazka i odtwarzanie ich z pamięci,
  • zapamiętywanie elementów otoczenia i odkrywanie, co zniknęło,
  • powtarzanie ciągów słów, liter, dźwięków,
  • rozpoznawanie piosenek po fragmencie,
  • zabawa w „głuchy telefon”,
  • odtwarzanie układów przedmiotów z pamięci,
  • stosowanie mnemotechnik, strategii ułatwiających zapamiętanie, np. planety: Merkury Wenus Ziemia Mars Jowisz Saturn Uran Neptun (Pluton) – Moja Wiecznie Zapracowana Mama Jutro Sama Upiecze Nam
  • Placki (pierwsze litery)
  • wymyślanie pytań do przeczytanego tekstu,
  • wymyślanie jak największej ilości słów zaczynających lub kończących się na daną literę; nie mogą się powtarzać,
  • dziecko siedzi z zamkniętymi oczami, rodzic opisuje wybrany przedmiot obecny w pomieszczeniu, dziecko zgaduje, co to jest.

W celu uzyskania wskazówek do pracy z dzieckiem w domu, zachęcamy do umówienia się na konsultacje na terenie Poradni.